Achtergronden en onderwijsimplicaties; in zeventien vragen en antwoorden
Internationaal en ook in Nederland bestaat er brede consensus over dat scholen een belangrijke rol hebben in het aanleren van vaardigheden die horen bij een informatie- en kennismaatschappij (Voogt & Pareja Roblin, 2010). Deze vaardigheden, ook wel 21e-eeuwse vaardigheden genoemd, zijn niet per se nieuw, maar leggen wel een andere nadruk op en vragen andere competenties van scholen en de professionals die daar werken.
In dit document vindt u antwoorden op zeventien vragen die door mensen uit de (onderwijs)praktijk zijn gesteld over 21e-eeuwse vaardigheden. De antwoorden zijn geformuleerd op basis van de bestaande wetenschappelijke literatuur.
Download het rapport hier.
Gerelateerd:
Veranderen, verbeteren, vernieuwen en innoveren. Het staat bovenaan de verl...
In plaats van achterover te leunen met kritiek op het onderwijs zou HRM zel...
SPOTLIGHT // Wat is de rol van onderwijs in de mentale gezondheid van jonge...
Je moet inloggen om een reactie te plaatsen.