Zelfstandigheid
Het Onderwijs werd onverwacht gedwongen geheel anders te werken en leren – op afstand. Hoe ging dat en wat zijn de lessen die geleerd zijn?
In een serie van 5 interviews sprak Bob Aardewerk met drie bevlogen professionals uit het Onderwijs over vijf thema’s. Dit is deel 4: zelfstandigheid. Over structuur en zelfredzaamheid versus de behoefte aan samen zijn en het functioneren binnen het collectief. Het element van sociale betrokkenheid dat online mist.
Met bijdragen van:
Solange Sommeling, docente Zorginnovaties en Technologie bij Noorderpoort; één van de grootste ROC’s (Regionaal Opleidingscentrum) in Noord-Nederland
Jelte van den Broek, docent Small business & Retail management op de Hogeschool Windesheim; één van de grotere hbo-instellingen van Nederland, met een campus in Zwolle en één in Almere
Ria Rigter, adviseur Leren, Oostvaarders College in Almere, onderdeel van De Almeerse Scholen Groep; een onderwijsbestuur van 42 basisscholen en 8 scholen in het voortgezet onderwijs in Almere
Kijk verder
De andere delen uit deze serie vind je hier:
deel #1 Balans / deel 2 Monitoren / deel #3 Verbinding / deel #5 Het inzicht
Gerelateerd:
In de onderwijsreeks 'Mijn Idee voor Onderwijs' draait het om de vraag: Waa...
Slob zet curriculumherziening door. Tijdelijke commissie start werkzaamhede...
TOOLING // Of je nou een bedrijfsadviseur, docent, spreker of quizmaster be...
Je moet inloggen om een reactie te plaatsen.