Natuurlijke leergierigheid en onderwijs

Aankondiging live onderwijsuitzending

Dinsdag 18 mei, van 20:00 uur tot 21:30 uur, komt het tweede deel van het drieluik ‘Ga spelen en verwonder je!’ Dit drieluik is bedoeld om handvatten te bieden aan leerkrachten/docenten die op zoek zijn naar meer speelruimte. Rondom het thema natuurlijke leergierigheid en onderwijs.

In het eerste deel ontdekten we het onovertroffen nut van spel voor de ontwikkeling van kinderen (én volwassenen!)
In dit tweede deel verdiepen we ons in manieren om de ‘playful mind’ te benutten in het onderwijs aan, en het begeleiden van kinderen tussen 2 en 8 jaar.

Live online in gesprek – 18 mei; 20.00/21.30

Evelien Ketelaar en Evelyn Sies-van der Horst gaan live in gesprek met:

Danielle Krekels, Ingrid Nagtzaam, Carolyn Nagtzaam, Hanneke Geerts en Kim-ly Engel.

Zij verbinden hun theoretische kennis aan voorbeelden van kinderspel. Je krijgt praktische handvatten om de ontwikkeling van kinderen te stimuleren vanuit hun eigen nieuwsgierigheid en leergierigheid.
Hiermee creëer je meer speel- en ademruimte, voor de kinderen én jezelf.

Kijken of deelnemen in de chat

Je kunt, middels deze ZOOM-link, op de achtergrond deelnemen aan de uitzending. Je bent dan niet in beeld maar kunt via de chatfunctie wel vragen stellen aan de sprekers.  

De uitzending is ook via livestream te volgen op het kanaal van Humanity Rising Nederland:

Op dit kanaal blijft de uitzending staan om later terug te kijken.

Terugkijken en vooruitplannen 😉

Op 15 juni sluiten we het drieluik af met deel drie, waarin we zullen verkennen wat je kunt doen om de natuurlijke leergierigheid van kinderen te benutten bij leerlingen van 9 tot 19.

Vind jij ook dat er meer speelruimte nodig is in het onderwijs?
Deel deze aankondiging dan gerust in je netwerk.
Let’s inspire!

Deze uitzending wordt verzorgd door Pesant en Humanity Rising Nederland.

Hier zie je deel 1: Met onder andere Rob Martens en Mark Mieras over spel en leren.

Posted by Evelyn Sies

Evelyn Sies is een onderwijsinspirator die graag met het werkveld op zoek gaat naar een ander perspectief. Buiten de kaders ziet zij veel winst te behalen voor kind, volwassene en samenleving. Na 24 jaar werkzaam te zijn geweest als leerkracht PO, is zij nu adjunct-directeur en mede-organisator van de Onderwijs Urgenda.